piątek, 5 grudnia 2008

Minął rok ...

Dziś mija rok odkąd zostałem przewodniczącym Rady Miejskiej w Łodzi. Każda rocznica, a w szczególności pierwsza, to okazja do pewnych podsumowań. Przyznam, że było to dla mnie wielkie wyzwanie. I tak pozostało. Praca na rzecz miasta i jego mieszkańców jest pasjonująca, szczególnie jeśli można pomóc wielu osobom. Przez ten rok wiele się nauczyłem i zdobyłem wiele nowych doświadczeń.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy odbyły się 24 sesje Rady Miejskiej. Żadna z tych sesji nie była sesją dwudniową. Wcześniej sesje Rady czasem trwały dwa dni, co było bardzo uciążliwe dla wszystkich uczestniczących w obradach. Kolejnym usprawnieniem przebiegu obrad, które skraca czas ich trwania, jest porozumienie z prezydentem Łodzi polegające na tym, iż odpowiedzi na interpelacje radnych odczytywane są na sesji tylko wtedy, gdy interpelacja była odczytywana. Odpowiedzi na pozostałe interpelacje trafiają do protokołu oraz internetu. Dzięki temu, dwa punkty porządku obrad poświecone interpelacjom i odpowiedziom na nie trwają od 15 do 30 minut, a nie od godzinę czy dwie, jak to bywało wcześniej !!!

Biorę udział w pracach czterech komisji Rady Miejskiej:

- Komisji Finansów, Budżetu i Polityki Podatkowej
- Komisji Ładu Społeczno - Prawnego
- Komisji Promocji i Współpracy z Zagranicą
- Komisji Rewizyjnej

Rozbudowana została podstrona internetowa Rady Miejskiej w serwisie uml.lodz.pl. Dodano informacje dotyczące:

- interpelacji i zapytań radnych (na podstawie zmiany Statutu Miasta).
- proponowanych porządków obrad komisji Rady Miejskiej
- asystentów społecznych radnych Rady Miejskiej
- harmonogramu sesji Rady Miejskiej
- protokołów z sesji Rady Miejskiej


Byłem autorem lub współautorem kilkunastu projektów uchwał, m.in.:

- w sprawie powołania społecznych asystentów radnych Rady Miejskiej w Łodzi
- stanowisko – apel do Prezydenta Miasta Łodzi o rozpoczęcie procedury zmiany uchwały w sprawie ustalania opłat za usługi przewozowe lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi
- w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Łodzi w zakresie zbiorowej komunikacji miejskiej oraz transportu drogowego na lata 2009 – 2016
- stanowisko Rady Miejskiej w Łodzi w sprawie Ratusza Miejskiego
Ponadto:
- byłem inicjatorem uroczystych obchodów 585. Urodzin Łodzi
- zorganizowałem po raz pierwszy w historii łódzkiej Rady Miejskiej spotkanie z nowo wybranymi rektorami łódzkich uczelni
- brałem aktywny udział w budowaniu budżetu dotyczącego bezpieczeństwa w Łodzi ( pieniądze dla Policji oraz Straży Miejskiej )
- zgłaszałem potrzebę montażu na łódzkich ulicach wag dla Tirów (wjazdy do miasta)
- zgłaszałem potrzebę stworzenia programu poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym
- brałem aktywny udział w debacie „mieszkaniowej”

W tym czasie odbyłem 23 dyżurów radnego (57 od początku kadencji) oraz złożyłem 14 interpelacji do Prezydenta Łodzi (26 od początku kadencji). Dyżury odbywają się w Biurze Rady Miejskiej oraz w Delegaturze UMŁ Łódź – Polesie.

Cieszę się, że wiele inicjatyw w łódzkiej Radzie Miejskiej jest realizowanych wspólnie przez radnych z różnych klubów. Ale nie powinniśmy się temu dziwić - w końcu wodociągi, drogi czy szkoły nie mają barw politycznych !

Brak komentarzy: