Dziś składam do Prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej interpelację, w której proponuję udostępnienie bus-pasów motocyklistom oraz motorowerzystom. Praktyka taka funkcjonuje m.in. w Londynie oraz w Krakowie i przyczyniła się do wzrostu bezpieczeństwa kierujących jednośladami.
W obu miastach po udostępnieniu
bus-pasów motocyklistom spadła liczba wypadków.
O możliwość jazdy po bus-pasach w Łodzi od dawna postulują przedstawiciele środowiska łódzkich motocyklistów. Według mnie to dobry pomysł.
Pamiętajmy, iż
nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami pozwala obecnie posiadaczom prawa
jazdy kat. B z min. 3 letnim stażem kierować motocyklem o pojemności do 125
cm3. Tego typu pojazdów przybywa na łódzkich ulicach, a umożliwienie jazdy
motocyklistom po bus-pasach może być zachętą do przesiadania się z samochodu
osobowego na motocykl, co powinno spowodować zmniejszenie się liczby samochodów
w Śródmieściu i korków na naszych ulicach. Sam skorzystałem z możliwości jazdy motocyklem do 125 cm3 i przyznam - to dobra alternatywa dla samochodu osobowego!
W interpelacji proponuję także
udostępnienie bus-pasów wszystkim użytkownikom dróg poza godzinami szczytów
komunikacyjnych. Dla przykładu: bus-pasy w Londynie funkcjonują jedynie w godz.
7-19, a w Warszawie wiele bus-pasów obowiązuje w godz. 6-10 oraz 14-19.
Myślę, że warto na ten temat rozpocząć publiczną dyskusję. Uważam, że udostępnienie bus-pasów innym uczestnikom ruchu (szczególnie na trasach gdzie częstotliwość autobusów poza godzinami szczytu jest mała) będzie dobrym rozwiązaniem. Bus-pasy potrzebne są głównie "w szczycie" i mają na celu nadać priorytet komunikacji zbiorowej. Dzięki nim autobusy nie stoją w korkach. Poza godzinami szczytu takiego problemu nie ma, a udostępnienie bus-pasów upłynni ruch samochodowy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz